11 Haziran 2009 Perşembe

Melekler ve Şeytanlar


Şimdi öncelikle filme biraz önyargılı yaklaştım. Kitap çevirisi olması ve devam filmi olduğu Da Vinci'nin bende yarattığı hayal kırıklığını göz önüne koyarak filmi bir beklentim olmadan izledim. Ancak filmi izledikçe Da Vinci'den çok farklı olduğunu görebiliyoruz. Kitaba belki yine tamamen bağlı kalınmamış ancak ortaya gayet güzel bir eser çıkmış.

Öncelikle Melekler ve Şeytanlar kitabı fazlasıyla etikeliyici bir kitaptı. Da Vinci'de öyleydi ancak onun filmini izleyince kitapla ilgili güzel anılarımda silindi gitti. Tek başına belki iyi bir filmdi ama kitaba göre olmamıştı. Zaten olmasını da bekleyemezsinz. Muazzam biçimde kitapla paralellik gösteren sinema hatırlamıyorum ben pek. Ancak bu filmde bir farklılık var. Da Vinci'de olayı bildiğimden ne bir heyecan olmuştu filmi izlerken ne başka birşey. Bu filmde insanı çeken bir şey var, belki dar bir zamanda geçmesi ve olayların ardı ardına gerçekleşmesi olabilir. Filmin sonunu bilmeme, karakterleri tanımama rağmen sonunda neler olacağı heyecanı cidden fazlasıyla mevcuttu bende. Hele ki Da Vinci'nin final sahnesine göre burada mükemmel bir final vardı. Bombanın patlama anı falan çok iyiydi. Senaryo orada dğeiştirilmiş olsa da kitaptaki paraşütsüz atlama saçmalığı olmadığı için memnun oldum ben.

Sonuç olarak kitabını okuduktan sonra fazla beklenti içinde olmadığım film cidden fazlasıyla iyi geldi bana. Kitaba 10 verirsem filme de en az 8 veririm. Fazlasıyla başarılı buldum filmi.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...