30 Ekim 2008 Perşembe

Nba - Gecenin Maçları

Nba'de 2 günü geride bıraktık. Dün 12 maç vardı bunlardan iki tanesini izleme fırsatı buldum ki NbaTv verdi zaten ikisini de.. Toronto-Phila maçını az önce tekrarından izledim sabah ise Gsw ile Hornets arasındaki nefes kesen mücadelede ekran başındaydım.

Öncelikle Raptors-Sixers mücadelesinden başlayalım..
Şimdi şöyle bir kadrolara bakacak olursak iki takımın da pota altına önemli takviyeler yaptığını görüyoruz ki gözler de bu oyuncular üzerindeydi maç öncesinde. O'Neal ve Brand'dan bahsediyoruz. İkili de kağıt üzerinde takımlarına maksimum katkı verdi ama özellikle Jermaine'in performansı daha bi ön plana çıktı.
Jermaine 34 dakikada 17 sayı 8 ribaunt 4 asist ile oynadı ve sezon içinde bu takıma nasıl katkılar vereceğini gösterdi. Sağlıklı olduğu sürece diye başlayacam ki sağlıklı olduğu ortada katkılarına devam edecektir. Bosh ise 27 sayı ile takımını sırtlayan isimdi. Toronto pota altı can yakacaktır zamanla.
Pota altı dmeişken pota altının önemli sorunlarından biri Raptors açısından ribaunttu. Karşılaşmanın ilk çeyreğinde Sixers her kaçırdığı top için bir off.reb aldı.. Bir hayli fazla ribaunt almasına ve bir hayli fazlaca top kullanmasına karşın ilk çeyrek skoru oldukça dengeliydi. Eh Raptors'un kadrosunda şutör isimlerin bulundurmasının avantajını kullandı. Sixers bunun eksikliğini maç boyunca çekti. Takımda şutör kimlikli Young dışında kimse yok. Young'da elinden geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyor ama yetmiyor. Sezon içinde bu eksike canları yanabilir. Bir takviye lazım..

Raptors'un guard problemi bitmek bilmez arkadaş. Denirdi ki Tj mi Caldeorn mu ? Calderon olduğu ortaya çıktı Tj postalandı şimdilerde de Calderon'un yedeği konusunda söylemler var Ukic mi Willie mi diyerekten.. Şimdi Solomon için deniyor ki Jose'nin arkası garanti hatta ve hatta A.Parker'ın da yerini zorlayabilir. Ee bu adam için bu öngörüler yapılıyor ama oyunda göremiyoruz. Dün gece Ukic'i izledim beğendim ben şahsen. Genç ama basketbolu bilen biri Ukic. Raptors guardında Willie de olsa Ukic de olsa sırtı yere gelmez takımın.

Şimdi sabah şiş gözlerle izlemeye çalıştığım - arada Lakers ve Jazz maçlarına da baktık tabi - maça geçelim.
Golden State Warriors'un Ellis problemi onlar için sezonun erken bitmesi anlamına geliyordu ve hatta biraz olsun yatıp drafttan iyi bir sıra kaparak gelecek yıl bomba gibi dönmeleri konuşuluyordu ancak gördüm ki bu Golden State iş yapar. Play-off olsun olmasın ama dün akşam oynadığı şu oyunla ışığı verdi takım. Hornets'in rahat almasını bekliyordum ben maçtan önce ama Gsw'ın şu azmini görünce şaşırdım ben bile. Nelson takımın temel taşları gitmesine rağmen seyri hala keyifli oyununu sürdürüyor. Golden State biraz tecrübeli olsa sonuna kadar getirdiği maçı da alabilirdi.

Ellis'in yokluğunda guard rotasyonunda başlayan çaylak Nelson ilk yarı oynama fırsatı buldu ve kısmen iyi değerlendirdi aldığı dakikaları. Zaten üç pasta baskete giden bir takımda ve bu denli atletik oyuncular arasında guard neden sırıtsın ki..
Maçın ilginç yönü Ellis'in yokluğu ve Baron'un gidişinden sonra takımın yükünü üstüne alan S-Jax'in 48 dakika sahada kalmasıydı. Takımda yine önemli bir rolü var Jackson'un ki takımın da ona ihtiyacı var. Şu maçta yaptığı liderliği er babayiğit yapmaz.. Fazla şut kullanmış gibi gelebilir izlemeyenler için ama hemen hemen hepsi kullanması gereken şutlardı. İlk maç bu ritmini de bulacak..
Magette'de bu takım için oldukça önemli daha ilk maçından gösterdi bunu. Kritik anlarda top onun elinde kalıyor ve o da gerekeni yapmaktan çekinmiyor. Gerekli yerlerde kulanıyor onu Warriors ve en büyük kazançları olacak bu sezon için. Bunun dışında Azubuike'de benchin önemli oyuncusu olmaya devam edecek.

Gecenin diğer maçlarına bakacak olursak hemen tuttuğum takım olan Heat'ten başlamak istiyorum. Şimdi Wade'den bu tip bir performans beklenir ama kariyerinin ilk maçına çıkan Chalmers'ın böyle komple bir performansını beklemiyordum. Eğer böyle oynamaya devam ederse ilk beşe kapağı atar ve gelişimiyle de gayet faydalı bir guard olur.
Haslem ve Marion'da oldukça iyi katkı yapmış. Haslem'den bu denli sayı katkısı beklemem ama ikilinin ribauntlardaki aktifliği sevindirdi beni. Yavaş yavaş oturacak takım.
Nyk'da Mike D'Antoni ile beraber hemen yeni kimliğe bürünmüş. Marbury'yi oynatmamasına anlam veremedim ama Knicks'in de iş yapacağını söylesek yanılmayız.

Lakers dün gece yine kazandı. Maça tutuk başlasalarda kopartmayı bildiler ve farklı bir galibiyetle Clippers'a mesaj verdiler. Özellikle Farmar''ın iki maçtır performansına dikkat diyorum. Utah yine kritik galibiyet aldı. Grubunda önemli bir takım Denver ve ilk maçta onları yenerek lige iyi bir start yapmış oldular. Krilenko'nun benchten gelerek sergilediği performansta maçın kilit performansı bana göre.

Gecenin diğer önemli karşılaşmalarında Spurs evinde iki süper yıldızının müthiş performanslarına rağmen Suns'a kaybetti. Hedo'lu Magic ise evinde Lewis'in faul problemine girmesiyle fazla katkı veremediği maçta Hawks'a yenilmekten kurtulamadı.

Gecenin Sonuçları;
Raptors 95-84 Sixers
Hawks 99-85 Magic
Nets 95-85 Wizards
Heat 115-120 Knicks
Bucks
98-87 Thunder
Pacers 94-100 Pistons
Kings 96-98 Wolves
Suns 103-98 Spurs
Grizzlies 71-82 Rockets
Nuggets 94-98 Jazz
Hornets
108-103 Warriors
Lakers 117-79 Clippers

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...