13 Kasım 2010 Cumartesi

Utah 90-86 Atlanta (Hissetirmeden Galibiyet)



Maçla ilgili tabela anlatımınından fazla hoşlanmam.Takımların genel durumu ve oyunun kritik noktaları hakkında bilgi vermek daha işime gelir.Zira maçı izlemenin ayrıcaklı yanı da budur bana göre.

Maçı izlemeye başladığımda aslında Hawks'ın evinde bu kadar kötü oynacağını tahmin etmezdim...Lige iyi başlamalarına rağmen son maçlarda takımda çöküş olduğu haşikar...Hawks'ta kötü giden şeylerin yanında iyi gözüken bir şeylerde var.Ancak takımda tam olarak bir yapı oluştuğunu hala söyleyemem.

Öncelikle Josh Smith'in gelişiminden bahsetmek istiyorum.Josh Smith'i en son izlediğimde, potaya savruk bir şekilde hücum eden bir oyuncu görüntüsündeydi.Dün izlediğim Josh'ta bunların hiçbirini göremedim.Çok olgun bir hücum anlaşıyı ile oynuyor ve kendini çok geliştirmiş.Zaten mükemmel olan savunma becerilerinin yanına böylesie olgun bir hücumu açıkcası beni korkutuyor.Eğer şutunuda geliştirirse, çok can yakan bir oyuncu olacaktır...

İkinci nokta Joe Johnson...Ben hala sorumluluk almaktan kaçtığını düşünüyorum...Her ne kadar takımın lideri gibi görünsede, takımın iyi oynadığı dönemlerde liderlik yapıyor.Takımın kötü olduğu anlarda biraz top almaktan çekiniyor gibi.Maçın sonunda yaptığı bir iki yanlış hücum tercihide maçı kaybetmelerinde önemli rol oynadı.

Hawks'la ilgili son ve en üzücü notum Bibby'den...Bibby döneminin bittiğini dün gece bana gösterdi açıkcası...Savunmada ayaklarının yavaşlığını bir kenara bırakıyorum, artık ceza şutlarını da atamaz duruma gelmiş...Çok kopuk kopuk oynuyor...Hawks'ın bu konuda bir hamle yapması gerekebilir ilerleyn dönemlerde.

Utah cephesinde ise işler şuanlık iyi gidiyor.Ancak bu bench yapısı ve bu oyun sistemi ile Utah'ın patlaması çok uzun sürmez.Şöyleki;

Al Jefferson hücum anlamında Boozer'ın 3 te 1 'i bile değil bence.Bunun aksini düşünen basketbolseverler ellerini vicdanlarına koysunlar.Al-Jeff'in bildiği bir kaç hücum haricinde yapabilceği şeyler çok sınırlı...Kaldiki yaptığı hücumlarada önlem aldığınızda çok çabuk dağılıyor...Kendini geliştirmesi ve Utah oyununa alışması şart...Ancak buna rağmen dün son dakikalarda aldığı hücum ve savunma rübauntlarının hakkını yememek lazım.Kritik yerlerde kritij işler yaptı.

Deron Williams dün ortalama bir oyun sergiledi. 24 sayı-10 asist ile oynamasına rağmen, hala takımı organize etmede sorunlarının olduğunu bir kez daha gördüm.Utah'ın yeni yapısı gereği daha fazla şut kullanması gerekiyor doğrudur, ancak bazen abartıya kaçıp 1'e 5 hücumlar yapıyor ki felaket habercisi.Ancak yine kritik noktalarda takımının skor yükünü çeken oyuncu oldu.Ayrıca takım içinde konuşması ve maç sonunda takıma verdiği destek ise görülmeye değerdi...Takım arkadaşlarına kendini kabul ettirmişe benziyor...

Miles ve Utah benchinden bashetmek istiyorum.Miles gerçekten cesur bir oyuncu...Yeteneklerinin farkında ve her daim daha fazlasını istiyor...Dün gece maçı getiren savunma benchinin hücumda öncüsü idi.Perdeden çıkıp attığı şutlar, Josh Smith'in üstüne korkmadan gitmeler falan beni çok umutlandırdı...Bunları çok doğru yapamıyor belki ama en azından çaba gösteriyor.Utah benchine gelince tam bir felaket bana göre.Belki ortalama bir bench olabilir ancak bir Utah'lı olarak böyle bir benche alışkın değilim. Harpling,Korver,Almond,Wesley...Hatırlarsınız batı finaline kalındığında Utah maçlarda farkı benchi ile yakalıyordu. Şimdilerde ise Price,Fesenko, Elson gibi oyuncularla nereye kadar gidebileceğini düşünüyor...

Maç genel olarak düşüp tempoyla geçti.Hawks maç boyunca nispeten üstün bir oyun sergiledi...Üçüncü periyodun sonlarına doğru maçı kazanbilecek düzeyde fark yakalamalarına rağmen, hiç hissetmeden geriye düştüler...Maçın kritik anı Horford'un maçın sonunda fark 2 iken kaçırdığı serbest atışlar oldu.Muhtemelen çok üzülmüştür bu atışlara o da.Ki yüz ifadesi pek iyi değildi.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...